Hírek

Hamarosan kapható az első akkumulátoros elektromos LEXUS

A november végén Kínában megrendezett Guangzhou Nemzetközi Autószalonon mutatkozott be az UX 300e - a Lexus  legelső tisztán elektromos hajtású modellje.

A márkától megszokott, kifinomult menetteljesítményt és a legendás Lexus-megbízhatóságot az öntöltő hibrid elektromos (HEV) technológia fejlesztésében szerzett két évtizedes tapasztalat garantálja. A Lexus villamosítási stratégiájának következő lépcsőjét képviselő modell csupán az első lesz a márka akkumulátoros elektromos (BEV) autóinak sorában, amelyet várhatóan plug-in hibrid elektromos (PHEV) és hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) modellek is követnek majd. A most leleplezett UX 300e modellt az eredeti nagysikerű UX crossover különleges dizájnja és kimagasló funkcionalitása jellemzi.

 


A Lexus az RX 400h 2005-ös bevezetése óta vezető szerepet játszik az autók hajtásának villamosításában, olyan modelleket készítve, amelyek az élvezetes teljesítmény mellett is környezetkímélő módon működnek. A 2019-es Tokiói Autószalonon ismertette Lexus Electrified című globális villamosítási stratégiáját, melynek célja, hogy alapvető mértékben változtassa meg a járművek teljesítményét, kezelését, irányítását és vezetési élményét. A Lexus Electrified technológiája lehetővé teszi a hajtáslánc, a kormányzás, a futómű és a fékrendszer integrált vezérlését, kiaknázva a hibridekben tökéletesített motorvezérlési technológia összes előnyét. E technológia lehetővé teszi a jármű folyamatos, ideális menetszabályozását, ami mindig a pillanatnyi forgalmi helyzethez igazodik. Mindez szerves része a Lexus azon törekvésének, hogy egyre élvezetesebben és biztonságosabban vezethető autókat alkosson. A Lexus Electrified első sorozatgyártású modellje a tisztán elektromos hajtású, kiváló közúti teljesítményre hangolt UX 300e.

 

 

A Lexus mérnökei megtartották az UX crossover izgalmas, karakteres formavilágát és sokoldalúságát, és azokra a lehetőségekre összpontosítottak, amit az EV-k kínálnak a teljesítmény terén. Az UX 300e erős elektromotorja természetes érzettel, mégis lendületesen gyorsítja az autót, a kabin padlója alá épített nagy kapacitású akkumulátoroknak köszönhetően pedig rendkívül mélyre került a jármű súlypontja. A legújabb konnektivitási technológiákkal felvértezett, és 400 kilométeres hatótávolságú autó az EV-k összes előnyét magában hordozza, miközben lenyűgöző menetteljesítményt és hamisítatlan Lexus-színvonalú kényelmet kínál. Várhatóan 2020-ban jelenik meg a kínai és az európai piacokon, Japánban pedig 2021 elejétől lesz kapható.

 

A kategória legcsendesebb kabinja a legmagasabb szintű zajkomfortot nyújtja

A Lexus legelső EV-modellje a márkától megszokott, kifinomult menetteljesítménnyel és NVH-értékekkel. A cég számára mindig is elsőrendű fontossággal bírt a kimagasló teljesítmény – és ez a tisztán elektromos hajtású autók esetében sincs másképp. Az UX kifinomult, a Lexusokra jellemző vezetési élményére építve a mérnökök az elektromos hajtáslánc alkalmazásával még magasabb szintre emelték a modell közúti teljesítményét. Ugyanakkor az UX 300e utasai a kategória egyik legcsendesebb kabinját élvezhetik. Az UX 300e üzemmódválasztó funkciója segítségével a vezető a mindenkori helyzethez igazíthatja a jármű sima, zökkenőmentes gyorsulását és lassulását. A gázpedál lenyomására az EV-hajtás erőteljes gyorsítással és azonnali nyomatékledással reagál, a kormánykerék mögötti váltókarok pedig motorfékként is működnek, négyféle erősséggel valósítva meg a regeneratív fékezést. Mivel az elektromotor és az akkumulátor az autó padlószintje alatt kapott helyet, a súlypont kifejezetten mélyre került, így az UX 300e menetdinamikai képességei kivételesek, s mindezt tovább fokozza az első és hátsó tengelyek közti, optimalizált súlyelosztás és tehetetlenségi nyomaték. A GA-C padlólemez kiegészítő merevítései tovább javítják az autó menettulajdonságait, a lengéscsillapítók karakterisztikáját pedig az elektromos hajtás sajátosságaihoz hangolták. Köztudott, hogy az elektromos autók lapvetően csendesek, emellé még az akkumulátorokat is kiegészítették egy külön szigeteléssel, hogy elnyomják a menetszél és a felverődő kavicsok zaját, ami különösen feltűnő lenne egy benzinmotor és sebességváltó nélküli autóban. Így a jármű utasai a lehető legmagasabb szintű zajkomfortot élvezhetik. A hanghatások megtervezésénél arra is ügyeltek, hogy az autó vezetése természetes érzetet keltsen. Az aktív hangvezérlés (ASC) olyan természetes környezeti zajokat továbbít az utastérbe, amelyek segítségével jobban érezhetők a vezetés körülményei.

 

A legendás Lexus-megbízhatóságot a hibrid technológia fejlesztésében szerzett tapasztalat garantálja

Az UX 300e fejlesztése során a Lexus sikeresen hasznosította mindazt a tudást, amit piacvezető hibrid hajtásainak fejlesztése során szerzett, és első sorozatgyártású EV-modelljében sikeresen valósította meg ugyanazt a minőséget és kényelmes kezelhetőséget, ami immár legendássá tette a márka többi autóját. A Lexus mérnökcsapata kimagaslóan megbízható akkumulátort tervezett, és az autót felszerelték a legmodernebb konnektivitási technológiákkal, hogy a lehető legmagasabb szintre emeljék mindennapos használhatóságát és funkcionalitását. Az elektromotor, az inverter, az áttételezés és a nagy kapacitású akkumulátor hatékonyságát a hibrid autók fejlesztése során szerzett tapasztalatokat felhasználva maximalizálták.

 

 

A teljes rendszer teljesítményének növelésével sikerült elérni, hogy az UX 300e hatótávolsága eléri a 400 kilométert. Az akkumulátorok hőmérsékletszabályzó rendszere akkor lép működésbe, ha a külső hőmérséklet túlságosan alacsony vagy magas. A rendszer megbízhatóságát többszintű ellenőrző rendszer fokozza, ami szabályozza a töltés folyamatát, és kivédi a túltöltést vagy más káros jelenségeket. Az UX 300e modellben a legújabb konnektivitási technológiák működnek. Egy okostelefon csatlakoztatásával – amelyen egy kifejezetten erre szolgáló alkalmazás fut – bármikor ellenőrizhetjük az akkumulátor töltöttségének szintjét és a még megtehető távolságot. Az autó töltésvezérlő funkciókat is kínál. Ezek egyike például tájékoztat, ha az akkumulátor már teljesen feltöltődött. Egy másikkal pedig attól függően tervezhető meg a töltés időpontja, hogy mikor szeretnénk legközelebb használni az autót. Az alkalmazás segítségével egy sor kényelmi funkciót is kezelhetünk, a távolból vezérelve a klímaberendezést, az ülések fűtését vagy a szélvédő páramentesítését.

 

 

HU tab1 UX 300e

HU tab2 UX 300e

Az autót az eredeti UX különleges dizájnja és kimagasló funkcionalitása jellemzi

 

 

A Lexus UX kompakt crossover jellegzetes formavilága és remek használati értéke az UX 300e változatban is hiánytalanul megmaradt. Az eleve kemény és agilis vezethetőséget sugalló, merész, mégis kifinomult külső stílust még hatásosabbá varázsolja, hogy különleges, áramvonalas keréktárcsákat és alsó burkolatot kapott. A menetfokozat-választó kar a középkonzolra került. Letisztult kialakítása tökéletesen beleillik az utastér egyszerű és funkcionális dizájnjába. A Lexus számára kiemelten fontos a legmodernebb biztonsági technológiák kifejlesztése és alkalmazása. Az UX 300e is megkapja a Lexus Safety System + csomagot, melynek célja a halálos kimenetelű közúti balesetek megelőzése, a vezetőre nehezedő stressz csökkentése és olyan vezetéssegítő rendszerek megalkotása, amelyek még természetesebb és biztonságosabb vezetési élményt nyújtanak.

Nyitvatartás
  • Hétfő-Péntek 8.00-17.00
  • Szombat: 8.00-12.00
  • Vasárnap: Zárva
Kapcsolat

Toyota Gyöngyös - Balla Euro Kft.
3200 Gyöngyös, Karácsondi út 1.

Telefon: 06 (37) 503-503
Értékesítés: 06 (30) 9382-936
Szerviz: 06 (30) 603-3530
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.