Hírek

Az Új YARIS zseniális vadonatúj hibrid rendszerrel érkezik

Európa egyik kedvenc kisautója, egyben a Toyota legkedveltebb európai modellje, a Yaris még idén ősszel vadonatúj generációval debütál.

A Toyota nem bízta az új modell sikerét a véletlenre, és nem csupán a dizájn, a biztonsági rendszerek vagy épp a vezethetőség és úttartás területén tette még jobbá, emellé egy fantasztikus vadonatúj öntöltő hibrid elektromos motort is fejlesztett a vadonatúj Yarishoz. Miután a Toyota Yaris elsőként honosította meg a környezetbarát hibrid hajtást a szegmensében, a modellt már eddig is háromból egy ügyfél ezzel a meghajtással választotta. A vadonatúj 1.5 Hybrid Dynamic Force rendszer ugyanakkor minden valószínűség szerint meg ennél is följebb tornázza ezt a számot. Miközben ugyanis a 15 százalékkal megnövelt rendszerteljesítmény közvetlenebb gázreakciókat eredményez, az üzemanyag-fogyasztás több mint 20 százalékkal csökkent a negyedik generációs hibrid technológia által lehetővé tett tömegoptimalizálásnak, és a rendszer részét képező 1,5 literes Dynamic Force benzinmotor megdöbbentően magas, 40%-os termikus hatásfokának köszönhetően.

A Toyota elismerten vezető szerepet tölt be az öntöltő hibrid technológia terén, a vállalat több mint húszévnyi tapasztalatnak köszönheti szakértelmét. A Toyota hibridjei a mai napig több milliárd kilométert tettek meg a világ útjain, így minőségük, tartósságuk és megbízhatóságuk is megkérdőjelezhetetlen. A becslések szerint a Toyota hibrid járművei világszerte összesen több mint 500 millió kilométert tesznek meg minden egyes nap. Az első Prius 1997-es bevezetése óta a Toyota Motor Corporation több mint 14 millió hibrid járművet értékesített világszerte (ebből 2,5 milliót Európában), miközben folyamatosan tökéletesíti a technológiát, és a legkülönfélébb piaci szegmensekben vezet be új hibrid modelljeit.

A Yaris Hybrid, a világ első B-szegmensbeli hibrid modelljeként 2012-ben jelent meg a piacon. Azóta több mint 500 000 példányban talált gazdára Európában, így nagymértékben hozzájárult a Toyota hibrid technológiáinak és azok előnyeinek népszerűsítéséhez. A negyedik generációs Hybrid rendszert különböző európai városokban tesztelték, Rómától Párizson át Darmstadtig. A tesztek rávilágítottak, hogy a hajtáslánc városi forgalomban a menetidő csaknem 80 százalékát tisztán elektromos üzemben teszi meg. Ezeket a kiemelkedő eredményeket a Toyota Hybrid rendszer architektúrája tett lehetővé, amely a villanyautók gyakorlatilag összes elsődleges alkotóelemét (a nagyteljesítményű villanymotoroktól a nagyfeszültségű elektromos hálózatig) alkalmazza, méghozzá egy rendkívül takarékos, Atkinson-ciklusú belső égésű erőforrással párhuzamosan.

A Toyota negyedik generációs hibrid technológiája az új Yaris első számú hajtásláncaként ünnepli világpremierjét. Az 1,5 literes Hybrid Dynamic Force rendszer közvetlen leszármazottja azoknak a nagyobb, 2,0 és 2,5 literes rendszereknek, amelyeket az új Corolla, RAV4 és Camry modellek is alkalmaznak; az új hajtáslánc fejlesztése szerint ugyanúgy ügyeltek az alkotóelemek méretének és tömegének a minimalizálására, hogy minél kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást érhessenek el. A hibrid rendszer az új 1,5 literes Dynamic Force háromhengeres, Atkinson-ciklusú, változó szelepvezérlésű benzinmotort alkalmazza. Ahogy 2,0 és 2,5 literes, négyhengeres rokonai, a háromhengeres motor is számos olyan megoldást vonultathat fel, amelyek kifejezetten a belső súrlódás és a mechanikus veszteségek kiküszöbölését, az égési teljesítmény optimalizálását szolgálják. Olyannyira, hogy a motor a világ legmagasabb égési sebességével büszkélkedhet, ami kis fordulatszámon is nagy forgatónyomatékot, valamint takarékos üzemet eredményez. A rezgéseket és a motorzajt beépített kiegyensúlyozó modul segít korlátozni. Mindezek eredményeként a motor termikus hatásfoka eléri a 40 százalékot (azaz még az átlagos dízelmotorokénál is jobb), ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a Yaris üzemanyag-fogyasztása és CO2-kibocsátása több mint 20 százalékkal csökkent. Ugyanakkor 15 százalékkal nőtt a rendszer teljesítménye, a kifinomultabb teljesítménykifejtés pedig magabiztos, természetes vezetési érzetet eredményez.

A hibrid hajtásláncot teljesen átdolgozták. Az új kéttengelyes felépítés 9 százalékkal kompaktabbá teszi a rendszert. Az így kapott, csekély energiaveszteségű hajtáslánc szerényebb befoglaló méretek mellett jobb teljesítményt nyújt, és könnyedén beépíthető az új Yaris GA-B platformjába. A rendszer új lítium-ion hibrid akkumulátort alkalmaz, amelynek megnövelt teljesítménye dinamikusabb gyorsítóképességgel ruházza fel a járművet. Az új akkumulátor nem csak nagyobb teljesítményű, de 27 százalékkal könnyebb is, mint a korábban alkalmazott nikkel-metál hidrid egység. Az új Yaris egyes piacokon 1,5 és 1,0 literes, háromhengeres benzinmotorokkal is megvásárolható lesz.

 

Gyöngyös

Toyota Gyöngyös
3200 Gyöngyös, Karácsondi út 1.

Telefon: 06 (37) 503-503
Értékesítés: 06 (30) 9382-936
Szerviz: 06 (30) 603-3530

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Nyitvatartás
  • Hétfő-Péntek 8.00-17.00
  • Szombat: 8.00-12.00
  • Vasárnap: Zárva
Salgótarján

Toyota Salgótarján
3100 Salgótarján, Füleki út 154.

Telefon: 06 (32) 520-640
Értékesítés: 06 (30) 9382-936
Szerviz: 06 (30) 475-0429

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.