A piacnál gyorsabban növekedő Toyota rekord első félévet zárt Európában
A Toyota európai járműeladásai 2025 első felében 1%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest, piaci részesedése pedig 7,3%-ra emelkedett. Ezzel a környezettudatosság szinonimájának is tekintett autómárka megtartotta második helyét a a kontinensen legkelendőbb autómárkák rangsorában, abszolút rekordot jelentő, 591.115 eladott járművel.
A Toyota Európa a részben vagy teljesen elektromos autók eladása tekintetében is rekordot döntött 491.197 elektrifikált jármű eladásával, ami 6%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, és vállalat összesített európai eladásainak 77%-át teszi ki. A japán autógyártó prémium márkája, a Lexus ugyanezen időszak alatt 44.213 járművet értékesített a kontinensen, ami 7%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, és 2,5%-os részesedést jelent a prémium piacon. A japán autógyártó haszongépjármű kínálatát összefogó Toyota Professional értékesítése 12%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest, ami abszolút rekordot jelentő, 80.449 értékesített járművet jelent. Ugyanezen időszak alatt a Toyota 8.549 új autó értékesítésével 11%-os piaci részesedéssel a teljes személyautó piacon második, míg a hazákban maradó autókról valós képet mutató kivonásokkal tisztított újautópiacon 8.258 új autó eladásával, 13,1%-os piaci részesedéssel toronymagasan az első helyen áll. A Lexus hazákban ugyanezen időszakban a teljes prémium piacon 5,9%-os részesdéssel 699 új autó eladásával, míg a kivonásokkal tisztított piacon 687 darabos eladással, 6,1%-os részesedéssel áll a hatodik helyen.
A Toyota Európa (Toyota Motor Europe - TME) 2025 januárja és júniusa között rekordot jelentő 635.328 járművet értékesített, ami 1%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, és felülmúlja az általános piaci teljesítményt, amely 1,54%-kal csökkent. Ennek egyik fő oka a Toyota és Lexus elektrifikált modelljei iránti folyamatos erős kereslet volt, amely 6%-kal nőtt az előző évhez képest, és jelenleg a TME teljes értékesítési portfóliójának 77%-át teszi ki. A Toyota megőrizte második helyét a legkelendőbb személyautó-márkák között, értékesítése 1%-kal nőtt, míg a Lexus értékesítése 7%-kal emelkedett, és 2,5%-os részesedést szerzett a prémium autópiacon. A TME könnyű haszongépjármű-márkája, a Toyota Professional értékesítése 12%-kal nőtt az előző évhez képest. A Toyota és a Lexus akkumulátoros elektromos járműveinek értékesítése 42%-kal nőtt az előző évhez képest, míg a plug-in hibrideké 186%-kal, az öntöltő hibrideké pedig 2%-kal nőtt ugyanebben az időszakban
"A piaci nehézségek ellenére bizakodóak vagyunk, hogy a fogyasztói kereslet továbbra is erős marad a Toyota és a Lexus elektrifikált járművei iránt. Ez bizonyítja termékeink erejét, amelyek széles körű, zéró és alacsony kibocsátású elektrifikált termékpalettát kínál. A karbonsemlegességi céljaink elérése érdekében alkalmazott többirányú megközelítésünk lehetővé tette számunkra, hogy következetesen megfeleljünk a régióban található vásárlók igényeinek" – mondta avat be Till Conrad, a Toyota európai értékesítésért felelős alelnöke.