Hírek

Párizsból jelentjük - az Új RAV4 óriási sikert aratott és lenyűgözte a látogatókat

A Párizsi Autószalonon kétségkívül a legnagyobb érdeklődés az ötödik generációs RAV4 kiállított modelljét övezte. A Toyota RAV4 egykor úttörőként lépett be egy addig ismeretlen területre. Egyre népszerűbbé válva a világ egyik legkelendőbb modellje lett.

Egy teljesen új szegmenst teremtett, amelyben ma már minden jelentős autómárka képviselteti magát. Így vált napjainkra a RAV4 a Toyota egyik legfontosabb modelljévé. A RAV4 1994-es bemutatkozása óta 8,1 millió példány talált gazdára, a jelenlegi RAV4 pedig évek óta a világ legkelendőbb szabadidő-terepjárója és egyben a világ negyedik legnépszerűbb autója. Természetes tehát, hogy a látogatók izgatottan várták, mit hoz a legújabb változat, mi az amiben ez a szeretett modell még többet nyújthat leendő tulajdonosainak.

Nagymértékben továbbfejlesztett elektromos AWD rendszer
A Toyota az összkerékhajtásnál bevezetett módosításokkal tovább növelte a RAV4 teljesítményét, terepjáró képességét és irányíthatóságát, így az autó bármilyen útviszonyok közt magabiztosan és könnyen kezelhető. A korszerű AWD rendszer által biztosított biztonságos kanyartulajdonságaival és kiváló tapadásával a RAV4 közúton és terepen egyaránt kategóriatársai fölé kerekedik. Az új RAV4 Hybrid modellben olyan hatékony és kiváló képességű elektromos összkerékhajtás működik, amelynek nincsenek számottevő hátrányai. Városi forgalomban alacsony az üzemanyag-fogyasztása, nagy sebességnél is csendes vele az autó, csúszós utakon pedig jobb a tapadása. A rendszer sokkal kompaktabb és könnyebb is, mint a hagyományos mechanikus szerkezetek. A rendszer hatékonyan termel nyomatékot a jármű hibrid hajtása és egy, a hátsó tengelyhez csatlakozó elektromotor/generátor segítségével. Ez a megoldás az összkerékhajtásnál csökkenti az energiaveszteséget, tömegtakarékos, és a legváltozatosabb körülmények közt is optimális működést biztosít. A jelenlegi modellhez képest a hátsó tengelyre irányítható nyomaték mértéke 30 százalékkal nőtt. Ezzel lehetővé vált a vonóerő 100:0 és 20:80 arányú elosztása az első és a hátsó tengely között a mindenkori körülményeknek megfelelően. A hátsó kerekeken átvihető nyomaték maximális értéke 953-ról 1300 Nm-re emelkedett. Ez több a legtöbb mechanikus rendszer csúcsértékénél, és magabiztosabb haladást biztosít a csúszós, sáros utakon. Az elektromos AWD rendszer automatikusan, mindig a körülményekhez igazodva optimalizálja a nyomatékelosztást. Ezáltal javul  a kezelhetőség, a stabilitás és a terepen nyújtott teljesítmény, különösképpen csúszós útfelületeken. A hagyományos, mechanikus összkerékhajtással felszerelt, 2,0 literes benzinmotorral hajtott, fokozatmentes CVT automata sebességváltós RAV4 modellváltozatban a Toyota első dinamikus nyomatékvektor vezérlésű összkerékhajtása és szétkapcsolható hátsó erőátvitele működik. A hátsó tengelyen két tengelykapcsoló oldja meg a jobb és a bal oldal közötti nyomatékelosztást, száraz és csúszós felületen egyaránt érezhetően javítva a jármű uralhatóságát.

AWD: integrált szabályozás
Az összkerékhajtás hatékonyságát tovább javítja a kategóriában egyedülálló integrált szabályozás. Ez a kiválasztott hajtásmódnak megfelelően automatikusan állítja be a jármű különféle rendszereinek (kormányrásegítés, fék- és fojtószelep-szabályozás, sebességfokozat-váltás és nyomatékelosztás) vezérlését. Az új RAV4 Hybrid esetében a vezető a Normal, Eco és Sport üzemmódok közül választhat. Amikor a Sport beállítás aktív, az integrált szabályozás az imént felsorolt rendszereket úgy működteti, hogy normál burkolaton, közúton való haladáskor az autó a lehető legjobb teljesítményt nyújtsa.

Jobb „menekülési” képesség a Trail Mode funkcióval
A RAV4 Hybrid képességeit még magasabb szintre emeli az automatikus, részlegesen önzáró differenciálmű-vezérlés, a Trail Mode, amely csúszós talajon is a lehető legjobb tapadást és uralhatóságot biztosítja, amellett pedig értékes segítséget nyújthat terepen, szorult helyzetben. A korábbi RAV4 Hybrid esetén, extrém terepkörülmények között fennállt annak a veszélye, hogy az autó elakad, ha egy hajtott kerék egyenetlen felületen haladva elveszíti a tapadását. Az új modellnél a Trail Mode (ami a középkonzolon található üzemmódválasztó kapcsolóval aktiválható) lefékezi a szabadon elforgó, tapadását veszített kereket, így a vonóerő a még tapadó kerékre irányul. A fojtószelep (gázpedál) és a sebességváltó szintén úgy működik ilyenkor, hogy segítsen a vezetőnek mozgásban tartani az autót.

Új digitális visszapillantó tükör
A Toyota Safety Sense csomag által összefogott aktív biztonsági rendszerek és vezetéstámogató technológiák széles tárháza mellett (ütközést megelőző rendszer, adaptív sebességtartó automatika, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, sávkövető asszisztens, automatikus távfény vezérlés, jelzőtábla felismerő) a vadonatúj RAV4 innovatív digitális visszapillantóval segíti a vezetőket. Ez a megoldás most először jelenik meg a Toyotánál. Az eszköz használható hagyományos, fényre elsötétedő elektrokróm tükörként, amely közvetlenül az autó mögötti forgalmat mutatja, vagy akár szélesebb látószöget adó digitális monitorként. Egy kapcsoló megnyomásával a hátsó ablaknál elhelyezett kamera képe nagy felbontásban, valós időben jelenik meg a tükörben. Ez a megoldás akkor is biztosítja a megfelelő hátralátást, amikor a hagyományos tükörrel már nem lehetne tájékozódni, mert egy nagyméretű csomag, vagy egy magas hátsó utas kitakarná a képet. A kamera ráadásul sokkal szélesebb látószöget kínál, a vezető pedig mindent részletesen beállíthat a képen, még a zoom mértékét is.

A fenti a tulajdonságok élvezetessé teszik az autó vezetését, ugyanakkor a TNGA nagyobb szabadságot ad a külső és a belső tervezéshez. Így fokozottabb biztonságot, s ezzel együtt nagyobb nyugalmat és komfortot nyújt a fedélzeten tartózkodóknak. A lehető legalacsonyabb súlypont úgy érhető el, hogy minden alkatrész könnyebb és alacsonyabban helyezkedik el – ami ugyanúgy igaz a motorra, mint az ülésekre. A karosszéria 57%-kal merevebb, mint korábban volt. Ez hozzájárul a stabilabb útfekvéshez és a jobb kezelhetőséghez. A TNGA padlólemez alkalmazásával a Toyota arra törekedett, hogy „magabiztos és természetes” menettulajdonságokat érjen el az új modellnél. A „magabiztosság” lényege, hogy az autó nem reagál zavaróan az esetlegesen fellépő problémákra, és a stabilitás érzetével tölti el vezetőjét. A „természetes” pedig az, hogy magától értetődően, természetesen reagál a vezető parancsaira. A padlólemez nyújtotta előnyök mellett számos további részlet is fontos szerepet játszik az általános minőség javításában, ezért a fejlesztések során a mérnökök az új RAV4 dinamikus teljesítményéhez hangolták a kezelhetőséget és a menettulajdonságokat. Jó példa erre, hogy az üzemanyagtartály áttervezésével és helyének megváltoztatásával tovább tökéletesíthető az autó viselkedése és stabilitása. A tartály most keresztbe fordítva, a hátsó tengely előtt található, és tömege egyenletesen oszlik el a kerekek és a tengelyek között, hozzájárulva a jármű stabil útfekvéséhez.

Az optimális súlyelosztást nemcsak az első és a hátsó tengely között (51/49), de a jobb- és a baloldal között is sikerült megvalósítani. Az elektromos szervokormánynál a hajtómotor a kormányoszlop helyett immár közvetlenül a fogaslécen kapott helyett. Ennek gyakorlati eredménye a nagyobb és egyenletesebb kormányzási nyomaték, valamint a kormánytengely terhelésének csökkenése. Ugyanakkor a vezető több visszajelzést és közvetlenebb működést tapasztal, és az autó kanyarokban precízen követi a kijelölt irányt. A RAV4 vásárlói nyári gumiabroncsokkal felszerelve vehetik át új autójukat, amelyek tovább javítják a vezethetőséget, illetve a kategóriában legjobbnak számító fékek hatékonyságát. A TNGA-alap lehetővé tette a különleges kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztés kialakítását. A már említett alacsony súlypontnak és a karosszériamerevségnek köszönhetően a rugózást nem kellett keményre hangolni a dinamikus menettulajdonságok eléréséhez. A hátsó felfüggesztés beállításánál ezért a fejlesztők a komfortra törekedtek, a korábbinál függőlegesebb helyzetben álló lengéscsillapítókkal, valamint az optimálisan elhelyezett lengőkarokkal. Az autó viselkedése így agilis, precíz és semleges. A vezetőt magabiztossá teszi a pontos visszajelzésekkel szolgáló kormányzás és gázreakció, valamint az optimálisra hangolt váltókapcsolási séma.

 

Nyitvatartás
  • Hétfő-Péntek 8.00-17.00
  • Szombat: 8.00-12.00
  • Vasárnap: Zárva
Kapcsolat

Toyota Gyöngyös - Balla Euro Kft.
3200 Gyöngyös, Karácsondi út 1.

Telefon: 06 (37) 503-503
Értékesítés: 06 (30) 9382-936
Szerviz: 06 (30) 603-3530