Hírek

A jövő autói a Tokiói Autószalonon - bemutatkozik a Mirai Concept

A Toyota a 2019-es Tokiói Autószalonon mutatja be a melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás modellt: a Mirai legújabb generációját.

Az üzemanyagcellás technológia továbbfejlesztésével mintegy 30 százalékkal nőtt a hatótávolság, ugyanakkor az autó gyorsulása és teljesítménye is javult.  A Toyota legújabb moduláris padlólemezére épített modell teljesen új dizájnt kapott, így az autó a remek vezetési élmény és a jobb utaskomfort mellett páratlan szépségű és vonalvezetésű külsőt is – ráadásul már jövőre megérkezhet Európába!

A Toyota az október 24. és november 4. között a 2019-es Tokiói Autószalonon mutatja be először a zéró károsanyag-kibocsátású Mirai üzemanyagcellás autó (FCEV) új modellgenerációját. A fejlesztés végső fázisát tükröző Mirai Concept modell a legfontosabb ázsiai autókiállítás részeként megrendezett Jövő Expo-ban lesz megtekinthető. A teljes egészében áttervezett Mirai újabb fontos lépést jelent az FCEV-k megjelenése és a hidrogénalapú társadalom létrejötte felé, hiszen sokkal nagyobb hatótávolsága, élvezetesebb menetteljesítménye, elegáns és sportos formavilága, tágasabb utastere és magasabb szintű kényelme miatt kifejezetten praktikus, teljes értékű autónak számít.

„Olyan autót akartunk készíteni, amit az emberek mindig örömmel vezetnek majd: egy autót, ami mutatós és vonzó, és amelynek menetdinamikája és készséges gázreakciói azonnal mosolyt csalnak a vezető arcára.” – mondta Yoshikazu Tanaka, a Mirai főmérnöke. „Szeretném, ha a vásárlók azt mondanák, hogy azért választom a Mirait, mert egyszerűen kell nekem ez az autó, ami ráadásul még FCEV is. Tovább folytatjuk a fejlesztőmunkát, méghozzá éppen erre az érzésre összpontosítva, és nagyon reméljük, hogy az új Mirai révén fontos segítséget nyújthatunk a hidrogénalapú társadalom megszületéséhez.”

A 2014-ben bemutatott első generációs Toyota Mirai bebizonyította, milyen lehetőségeket rejt a hidrogén a tiszta energia és a fenntartható mobilitás szempontjából, hiszen az autó hatótávolsága és feltankolási ideje ugyanolyan, mint egy hagyományos járműé – miközben az emissziója kizárólag víz. Azóta világszerte mintegy 10.000 darab Mirai talált gazdára, kitaposva az ösvényt a hidrogénalapú társadalom létrejötte felé, amely alacsony károsanyag-kibocsátással, diverzifikált energiaforrásokkal működve is globális gazdasági növekedést hozhat. A tervek szerint az autó forgalmazása 2020-ban kezdődik, először Japánban, Észak-Amerikában és Európában. A második generációs Mirai nem csupán egyszerű öko-autó, hanem az FCEV-technológia új mérföldköve is. Az üzemanyagcellás rendszer magasabb teljesítménye és a nagyobb hidrogéntároló kapacitás révén az új Mirai akár 30 százalékkal is nagyobb hatótávolságot kínál. Ráadásul a Toyota prémium hátsókerékhajtású TNGA-platformjára épített autót teljesen áttervezték, így a remek vezetési élmény és az élvezetesebb teljesítmény mellett karcsúbb és elegánsabb lett.

Stílusos és modern autó, még jobb vezetési élménnyel

A Toyota legújabb TNGA platformjára épülő Mirai Concept dinamikus karosszériáját mélyre húzott vonalak, elegáns arányok és karcsú, feszes formák jellemzik. Az autó erőteljes megjelenését hatásosan hangsúlyozzák a nagyméretű, 20 colos kerekek. Az újonnan kifejlesztett Force Blue Multiple Layers fényezés több színrétegből épül fel, így kivételes ragyogást és mélységet biztosít. Az utastérben a 12,3 col széles képernyővel felszerelt középkonzol és a műszeregység szinte körülöleli a vezetőt, letisztult, modern hangulatú, ugyanakkor otthonos és kényelmes környezetet teremtve. Az üzemanyagcellás rendszerrel felszerelt TNGA platform kialakításának köszönhetően a kabinban immár öten is kényelmesen utazhatnak (az első generációs Mirai négyszemélyes).

Sokkal jobb menetteljesítmény

A Toyota legújabb padlólemezét már a kezdetektől úgy tervezték, hogy minden hajtáslánchoz – így az üzemanyagcellákhoz is – alkalmazható legyen, ezért a Mirai Concept karosszériája merevebb lett, ami hozzájárul ahhoz, hogy az autó készségesebben reagál a gáz- és kormányparancsokra. Az új platform súlypontja is lejjebb került, így a Mirai még élvezetesebben és lendületesebben vezethető. Az üzemanyagcellás rendszer továbbfejlesztése nemcsak hosszabb hatótávolságot jelent, hanem lineárisabb és zökkenőmentesebb gyorsítást is. A kormányzás még a kanyargós utakon is könnyű és pontos, a nyílt úton pedig a vezető minden sebességtartományban érzi, hogy komoly erőtartalékok állnak rendelkezésére.

Az FCEV-technológia új mérföldköve

Az új generációs Mirai üzemanyagcellás rendszerét (így az üzemanyagcella-köteget is) teljesen áttervezték, ami jelentős teljesítménynövekedést eredményezett. A hidrogéntároló kapacitás növelésének és egyéb megoldásoknak köszönhetően az első modellgenerációhoz képest mintegy 30 százalékkal nőtt a hatótávolság. Az új Mirai magasabb teljesítményéről később tesz közzé részletes ismertetést a Toyota.

HU tab1 mirai

 

Gyöngyös

Toyota Gyöngyös
3200 Gyöngyös, Karácsondi út 1.

Telefon: 06 (37) 503-503
Értékesítés: 06 (30) 9382-936
Szerviz: 06 (30) 603-3530

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Nyitvatartás
  • Hétfő-Péntek 8.00-17.00
  • Szombat: 8.00-12.00
  • Vasárnap: Zárva
Salgótarján

Toyota Salgótarján
3100 Salgótarján, Füleki út 154.

Telefon: 06 (32) 520-640
Értékesítés: 06 (30) 9382-936
Szerviz: 06 (30) 475-0429

Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.