Régiónkban készül majd az első európai Toyota gyárban összeszerelt akkumulátoros elektromos Toyota

A Toyota a Magyarországot, Szlovákiát, Csehországot és Lengyelországot magába foglaló Toyota Central Europe elnevezésű, mára a környezettudatos japán autómárka legnagyobb európai piacának számító üzleti régió egyik országában,
Csehországban gyártja majd első olyan akkumulátoros elektromos modelljét, amely európai Toyota gyárban készül. A jelenleg a kontinensen öt (bZ4X, Proace City Electric, Proace City Verso Electric, Proace Electric, Proace Verso Electric, Proace Max Electric, hamarosan pedig tovább három (Urban Cruiser, C-HR+, bZ4X Touring) akkumulátoros elektromos Toyota és két (UX  és RZ), hamarosan pedig még egy (ES) akkumulátoros elektromos Lexus modellt forgalmazó Toyota Motor Europe egy új akkumulátoros elektromos modell gyártását kezdi meg csehországi Kolinban található gyárában. A Toyota Motor Manufacturing Czech gyárat egy új akkumulátor-összeszerelő üzem építésével bővítik, amely így az öntöltő hibrid elektromos Aygo X és Yaris modellek mellett egy harmadik, akkumulátoros elektromos modellt is gyárt majd, összhangban a Toyota azon stratégiájával, miszerint az Európában értékesített autóinak 75%-át a kontinensen is gyártják.
 
A Cseh Köztársaság kormányhivatalában ma tartott ünnepségen Petr Fiala cseh miniszterelnök, Lukáš Vlček ipari és kereskedelmi miniszter, valamint Yoshihiro Nakata, a Toyota Motor Europe (TME) elnöke bejelentették, hogy a Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ) gyárban egy új akkumulátoros elektromos jármű (BEV) gyártása kezdődik. Az új modell az első európai Toyota gyárban készülő akkumulátoros elektromos Toyota lesz (az ugyancsak Európában gyártott Proace City Electric, Proace City Verso Electric, Proace Electric, Proace Verso Electric és Proace Max Electric modellek partner autógyártói üzemekben készülnek) ami jelentős mérföldkő mind a vállalat, mind a Cseh Köztársaság számára. Ez a bejelentés jelentős beruházást jelent, mivel a TMMCZ kolini gyárát 152.000 négyzetméterről 173.000 négyzetméterre bővítik, hogy helyet biztosítsanak az új jármű és akkumulátorának gyártásához, valamint új fényező- és hegesztőműhelyekhez. Az új BEV gyártási tevékenységének kiépítését a Toyota mintegy 680 millió eurós új beruházással finanszírozza, amely magában foglalja a cseh kormány legfeljebb 64 millió eurós beruházását egy akkumulátor-összeszerelő üzem létrehozására. A Toyota számára ez a döntés jelzi többirányú stratégiájának további kiterjesztését, amelynek célja, hogy 2040-re elérje a karbonsemleges működést Európában.